Dane podstawowe Państwo Związek Radziecki Typ pojazdu czołg średni Trakcja gąsienicowa Załoga 5 (dowódca, kierowca, celowniczy, ładowniczy, strzelec-radiotelegrafista) Historia Prototypy 1943 Produkcja 1944 – 1957 Dane techniczne Silnik 1 silnik wysokoprężny, 12-cylindrowy W-2-34 lub W-34M o mocy 500 KM (367 kW) przy 1800 obr./min. Transmisja mechaniczna Poj. zb. paliwa 630 l (zasadnicze) 180 l (dodatkowe) Pancerz spawany z płyt walcowanych wieża odlewana grubość pancerza:20 – 90 mm Długość 8,10 – 8,15 m (całkowita) 6,07 – 6,10 m (kadłuba) Szerokość 3,00 m Wysokość 2,72 m Prześwit 0,40 m Masa 32 000 kg Moc jedn. 15,6 KM/t Nacisk jedn. 0,85 kg/cm² Osiągi Prędkość 50 – 55 km/h (po drodze) Zasięg 300 km (po drodze) 230 km (w terenie) Pokonywanie przeszkód Brody (głęb.) 1,30 m Rowy (szer.) 2,50 m Ściany (wys.) 0,73 m Kąt podjazdu 30º Dane operacyjne Uzbrojenie 1 armata czołgowa wz. 1944 ZiS-S-53 kal. 85 mm (zapas amunicji – 55 szt.) (w pierwszej serii armata wz. 1943 D-5T kal. 85 mm) 2 karabiny maszynowe DTM kal. 7,62 mm (zapas amunicji – 1920 szt.)
|